Fiind ultima zi de campanie dinaintea
turului întâi din campania prezidențială 2014, este interesant să colectăm
câteva date cantitative despre interesul cu care a fost urmărită campania în
online. Metoda constă în cuantificarea numărului de căutări în Google Search,
realizate din România, pentru cuvinte cheie relevante perioadei.
Trebuie să
precizez, pentru început, că cele mai utilizate cuvinte cheie ale ultimelor 30
de zile în căutările din Google nu au fost nicidecum cele cu relevanță pentru
campania electorală, au fost cuvinte căutate în medie între 5 și 50 de mii de
ori pe zi, relevante pentru evenimentele de primă importanță din sport, știri
internaționale, tehnologie sau divertisment, între primele cuvinte cheie ale căutărilor
din România ultimelor 30 de zile aflându-se “Simona Halep”, “Patrick
Modiano”, “Apple”, “Champions League” (vezi imaginea următoare), în nici una
dintre zilele campaniei pentru turul întâi al prezidențialelor nefiind pe
primul loc al interesului de căutare din Google un termen cheie pentru
competiția politică.
Pe o scară de la 1 (minim) la
100 (ca maxim), numărul de căutări prin cuvintele cheie “Victor Ponta”
și “Klaus Iohannis” s-au situat în ultimele 30 de zile într-o medie de 40 la 28
(vezi imaginea de mai jos), fiind un barometru cantitativ al interesului față
de evoluțiile celor doi candidați.
Raportul dintre căutările pe
bază de cuvânt cheie “presedintie” și cuvânt cheie “dna” arată un interes
sensibil mai mare pentru căutări despre “dna” (48 la 24 pentru scala de la 1 la 100), deși (ori pentru că) suntem în plină campanile pentru
alegerea unui “președinte”.
De precizat că toate aceste
date sunt definitorii pentru un public online (acoperind cca 50% din populație)
în a cărui interese nu primează politica, interesul fata de muzica sau stiri
(generale) fiind mult mai bine reprezentat în căutările online (medie de zece ori mai
mare).
Oricine poate testa relevanta anumitor cuvinte sau grupuri de cuvinte, chiar aici.
Comentarii