Treceți la conținutul principal

Măsurarea audiențelor media în 2015

În cel mai recent interviu apărut în paginademedia.ro, directorul general BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia), Arina Ureche, reconfirmă observațiile privind situația critică a presei de la noi, aflată în situația specială de a nu fi avut timp să se consolideze suficient înainte de apariția crizei economice și a dezvoltării new-media. În acest context, se dovedește mai mult decât necesară intervenția statului pentru asigurarea supraviețuirii companiilor de media (mai ales prin înlesniri fiscale).

Merită subliniate câteva dintre cele mai importante anunțuri făcute de directorul general BRAT despre măsurarea audiențelor media în 2015:

  • dacă în alte țări europene se constată o contracție de câteva procente pe an (1 sau 2%), în România scăderea a însemnat prăbușire (mai multe date apărute de-a lungul ultimilor cinci ani indică o înjumătățire a valorii industriei media în anii trecuți de la declanșarea crizei);
  • se află în desfășurare selecția furnizorului de date pentru măsurarea audienței în outdoor-media, începând din acest an vor fi disponibile date despre impactul suporturilor media outdoor;
  • costurile anuale pentru măsurarea audiențelor în outdoor pot și suportate de industria de profil (costuri de trei sute de mii euro, într-o piață de douăzeci de milioane);
  • sistemul național de măsurare a presei scrise se va dezvolta în acest an cu o componentă pentru mediul rural;
  • SATI, sistemul de măsurare a traficului internet, se va dezvolta prin raportarea datelor separat și pentru zona rurală;
  • actualizarea sistemului național de măsurare a traficului online (de la finalul anului 2014) a făcut vizibil segmentul de trafic realizat în România de pe telefoane mobile, cifrat acum la 35% din total trafic internet;
  • se constată schimbarea accelerată a funcției televizorului în gospodării, televizoarele SMART ajungând la o pondere de 10% din total (chiar dacă nu sunt încă utilizate pe funcționalități SMART de toți deținătorii).


[ Din 2015 sunt prezent şi pe noua pagină oficială  Facebook ]



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

[CONVERSATIV] Numai pentru curioși: versiunile contraintuitive ale cotidianului, în interviurile lunii iulie

Îmi place întrebarea aceea prin care scriitorul este provocat de jurnalist să descrie în câteva cuvinte povestea din cel mai recent text de ficțiune pe care l-a publicat. Cred că e un test mai mult decât interesant pentru scriitorii pretențioși și creativi, pentru că îi obligă să condenseze la un rezumat de o frază libertatea unei povestiri de câteva sute de pagini. E ca și cum i s-ar cere autorului să formuleze instant un supratitlu de o propoziție pentru un text la care a lucrat o perioadă de luni sau ani de zile.   Acum, mergând pe firul ideii, un supratitlu poate fi de folos și atunci când deschide o fereastră a curiozității către răspunsurile dintr-un interviu. O să vă propun câteva astfel de supratitluri, ca introduceri la unele dintre cele mai interesante materiale jurnalistice pe care le-am găsit în revista presei de iulie: interviuri exclusive, pe teme de actualitate ori atemporale, versiuni contraintuitive ale cotidianului, dominat în aceaste luni de spectrul pandemi...

[CONVERSATIV] O dată pe lună, 5 autori cu cărți noi, 7 întrebări despre subtextul cărților și autorii lor. Hiper-realitatea din care autorii își construiesc ficțiunile

De multe ori, avem supriza de a găsi acolo, în fereastra dialogală deschisă de inteviurile atipice, mai multe secrete despre viață decât în orice altă perspectivă și interpretare. Un interviu de top conține multă curiozitate, îndrăzneala de a transmite această curiozitate către intervievat, dar mai ales expresii interogative inspirate, prin care întrebările cer și obțin răspunsuri directe și revelatoare. Spre exemplu, LITERARY HUB publică lunar un serial de interviuri simultane cu 5 autori de cărți recent apărute, într-un montaj de 7 întrebări insolite, prin care este căutat subtextul noilor cărți și chiar explicații despre relația autorială dintre scriitor și textul său. Rezultatul vorbește de la sine, devine un izvor de interpretări și înțelesuri, unele mai profunde, despre sensul amplu al textelor, altele de detaliu, relative la nuanțe și micro-idei prinse în secvențe și paragrafe ale textelor. Oricum, indiferent de nivelul explicativ pe care se poziționează răspunsurile, din puter...

Câteva observații diagonale, la două zile după turul întâi al prezidențialelor 2019

O hartă interactivă intersantă, cu rezultatele alegerilor din turul întâi al alegerilor prezidențiale din 10 noiembrie 2019,  se află pe  hotnews.ro Foarte mulți comentatori au afirmat că surpriza acestor alegeri este neintrarea în turul al doilea a lui Dan Barna. Reamintesc că spuneam, încă de la finalul lui august, că dacă scena urma să rămână tot așa cum se arăta, Barna nu prea își găsea șanse să intre în turul al doilea. Mulți comentatori au încercat să explice cât mai rațional rezultatul foarte slab al lui Barna, unele dintre cele mai bune comentarii fiind făcute de Sorin Cucerai , Mircea Kivu , Moise Guran , Barbu Mateescu , Dan Tăpălagă , Alex Livadaru , Ion Cristoiu , Vasile Dâncu , Dan Jurcan , Cristian Pîrvulescu , Daniel David . Cu toții au comentarii pătrunzătoare. Am așa o impresie că analiștii au luat-o mult înaintea politicienilor, sunt mult mai buni decât jocurile de rol de pe scena politică. Totuși, acești analiști au etalat, în cvas...